מאחז יהודי חדש הוקם בנגב ופונה מיד; במקביל: החל פינוי ישיבת חומש

איתי גדסי 1 Comment on מאחז יהודי חדש הוקם בנגב ופונה מיד; במקביל: החל פינוי ישיבת חומש

סמוך לרהט הוקמה נקודת התיישבות חדשה אך פונתה בתוך שעות ספורות על ידי כוחות המשטרה. שניים נעצרו במהלך הפינוי. במקביל, כוחות משטרה החלו בהריסת מבנה הישיבה בחומש

צילום: עזרי טובי
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נקודת התיישבות חדשה הוקמה הלילה (בין שלישי לרביעי) בנגב אך פונתה לאחר שעות ספורות. במקביל, כוחות משטרה החלו הבוקר בהריסת מבנה הישיבה בחומש.

צילום: עזרי טובי

עזרי טובי

הלילה כאמור הקימו תושבי הנגב ובוגרי ישיבות ההסדר בדרום נקודת התיישבות חדשה סמוך לרהט. הם קראו למקום "מעלה פולה" על שמה של פולה בן גוריון, אשת ראש הממשלה הראשון, דוד בן גוריון שקרא בזמנו ליישב את הנגב. בנקודה החדשה שעלתה הלילה הוקמו מספר מבנים והחלו עבודות תשתית לביסוס נקודת ההתיישבות החדשה.

תיעוד הקמת הנקודה | צילום: עזרי טובי

צילום: עזרי טובי

המארגנים הכריזו כי מעלה פולה הינה "נקודה ראשונה בשרשרת נקודות התיישבות בנגב וזוהי תגובה ציונית לחוסר המשילות והריבונות בנגב אל מול התפשטות הפזורה הבדואית והלבנת הבניה הבלתי חוקית במרחב ע״י הממשלה".

"הקמת ׳מעלה פולה׳ מתרחשת על רקע הפרסומים כי הממשלה נכנעה שוב לתכתיבי רע״מ לקראת אישור הקמת שלושה יישובים בדואים חדשים ותכנית חומש. על פי הפרסומים בתכניות ההסדרה החדשות שיאשרו בממשלה אין אכיפה כלפי בניה בלתי חוקית, אין תכנית סדורה לצמצום השטח של ההשתלטות הבדואית ובוטל סעיף שימור הקרקעות באמצעות נטיעות קק״ל", מסרו המתיישבים.

צילום: עזרי טובי

עזרי טובי

לדבריהם "אנו נמצאים במאבק על המשך המפעל הציוני. כשבמדינת ישראל אסור לטעת עצים ולהקים ישובים ישראלים בשנת 2022 זה אומר שצריך לחזור על הראשונות – לימי החלוצים של חומה ומגדל. אין הבדל בין דגניה ב' או הקמת מעלה פולה. אנחנו נמשיך לעשות ציונות אל מול רוח הפוסט ציונות אותה מובילה הממשלה".

תיעוד הקמת הנקודה | צילום: עזרי טובי

צילום: עזרי טובי

חה"כ ד"ר שלמה קרעי, הליכוד אמר "בשעה שבנט וגנץ הורסים את חומש, ולנוכח מכירת הנגב לאחים המוסלמים, הקמנו הבוקר ישוב חדש בישראל כמצוות בן גוריון – "מעלה פולה".

חברי הכנסת שלמה קרעי ושמחה רוטמן ב"מעלה פולה"

"ההתיישבות היהודית תעמיק שורשים בכל ארץ ישראל. בנגב, בגליל וביהודה ושומרון. זו ארצנו נחלת אבותנו. לא נפקיר את אדמתנו לזרים. האם חוק החשמל יחול גם כאן?"

צילום: עזרי טובי

ח"כ איתמר בן גביר הגיע לחזק את משפחות מאחז 'מעלה פולה' ובמקום התפתחה מהומה גדולה בשעה שח"כ בן גביר הגיע למקום. נציגי הבדואים התעמתו עם ח"כ בן גביר בצעקות וזה השיב להם: "אנחנו בעלי הבית. זה שלנו. מי שרוצה לחיות כאן בסדר, אבל אנחנו בעלי הבית".

צילום: עזרי טובי

בתנועת רגבים הוציאו הודעה 'מפתיעה', בה קראו לממשלה "לפנות מיידית את מעלה פולה". בתנועה הסבירו כי "תנועת רגבים קוראת לממשלת ישראל לפנות מיידית את מעלה פולה, יחד עם שאר הבניה בפזורה הבלתי חוקית בנגב, שצומחת מדי שנה בכ-3500 מבנים נוספים".

צילום: עזרי טובי

עזרי טובי

מאיר דויטש, מנכ"ל רגבים הדגיש: "גם היום נזכיר כי יותר גרועה מאי-אכיפת חוק, היא אכיפתו באופן סלקטיבי".

בשעות הבוקר המוקדמות הגיעו כוחות משטרה ופינו את נקודת ההתיישבות החדשה ועצרו שניים שלדברי המשטרה "הפרו את הסדר הציבורי ולא נשמעו להוראות השוטרים".

צילום: עזרי טובי

עזרי טובי

צילום: עזרי טובי

עזרי טובי

צילום: עזרי טובי

עזרי טובי

במקביל, מאות חיילים פשטו הלילה על אזור הישוב חומש בצפון השומרון יחד עם כלי הריסה כבדים וכיתרו את מבני הישיבה בחומש לקראת הריסת המבנים. בשלב זה הרסו הכוחות את מבנה פנימיית הישיבה ושאר המבנים מכותרים לקראת הריסה.

במקום שוהים עשרות תלמידי ישיבת חומש ומספר משפחות המתגוררות במקום, שהתעוררו באמצע הלילה על ידי הכוחות והוצאו מהמבנים. נכון לשלב הזה לא נהרס מבנה בית המדרש והתלמידים ערכים בו לתחילת יום הלימודים.

צילום: ישיבת חומש

ישיבת חומש

בישיבת חומש מדגישים כי "בניגוד להבטחות דוברים מטעם הממשלה מאז רצח יהודה דימנטמן הי"ד הכוחות פועלים להרוס את מבני הישיבה שנבנו לפני רצח יהודה דימנטמן ולא מדובר על מבנים חדשים מהתקופה האחרונה. כזכור חברים בקואליציה, אמרו במספר הזדמנויות כי הממשלה לא תהרוס מבנים שנבנו לפני הרצח וגם שר הביטחון בני גנץ התייחס לעובדה שיש לקחת בחשבון את רצח תלמיד הישיבה בחומש בשיקולים שלא להרוס את הישיבה במקום".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    יהודי לא מגרש יהודי!!